LT News - шаблон joomla Оригами
14 лютого

Зоя Лебідь про альтернативну школу Кропивницького: «Наша мета навчити дітей навчатися самостійно»

Автор 

У Кропивницькому нещодавно відкрилася перша школа альтернативного навчання. Подібна практика набирає все більшої популярності у містах України.

Як це було у Кропивницькому, з чого виникла ідея та що таке власне альтернативна школа, розповіла ТРИБУНІ співорганізатор школи, громадська активістка, журналіст та просто мама Зоя Лебідь.

«Я і ще чимало батьків разом почали моніторити   тендерні закупівлі, бюджетні витрати управління освіти. Ми наголошували на тому, щоб інформація про кошти, витрачені із батьківського фонду, були розміщені на сайтах шкіл та відповідно на сайті  управління освіти.

Потім ми, батьки, зрозуміли, що можемо покращити те, що маємо та забезпечити прозорість коштів. Ідея створення саме альтернативної школи виникла влітку 2017 року, коли до нас завітали представники київської альтернативної школи «БеркоШко». Наше товариство мам після спілкування з ними вирішило створити щось подібне й у нашому місті. Що цікаво, так те, що усі батьки працюють у різних сферах:підприємці, громадські діячі, журналісти – дуже цікаве товариство насправді.»

Альтернативна школа від приватної відрізняється тим, що тут батьки кооперуються між собою, підшуковують викладачів, самі обирають як буде відбуватися навчання їхніх дітей та в якій формі, і разом цим займаються.

«У нас батьки самі ж проводять зайняття. Ми з'ясували, що кому підходить і з вересня запустили школу.  Навчаються тут суто наші діти, тобто  діти батьків, які й створили цю школу. Усього 15 учнів. Офіційно діти навчаються дистанційно у харківській школі «Армстронг», а у Кропивницькому ми організовуємо для них простір для навчання.

Із кумедних випадків, можу згадати, коли вирішували о котрій розпочинати зайняття – то жодна людина не сказала, що на 8. Усі пропонували на 9, а то й на 10. Вранці не тільки дітям важко прокидатися, а й батькам. Усі в основному ж ходять на роботу на 9-10 годину. Тобто, це було першим, що ми вирішили зробити.»

Перші півроку засновники альтернативної школи нашого міста працювали лише з власними дітьми. Організація навчального процесу, логістики, пошук викладачів – було непростою справою.

«Ми відмовилися від класних керівників. Замість них з дітьми праюцють тьютери. Це люди, покликані навчити дітей вчитися, виявити їхні таланти, схильності та вести їх надалі. Наші викладачі – перші сертифіковані тьютери у Кропивницькому. Дітям подобається тут навчатися. Вони навіть від канікул відмовилися, їм цікаво в школі. А наші маленькі класи дають можливість знайти індивідуальний підхід до кожної дитини.»

Ще одним нововведенням цієї школи стала відмова від фізкультури, як від предмета. Натомість кожна дитина тричі на тиждень відвідує якусь спортивну секцію: тхеквондо, спортивне орієнтування – будь-яка секція, що припала до душі дитині.

«У нас усими питаннями займаються самі батьки. Усі батьки щось вносять у освіту власної дитини. Хтось тьютером працює, хтось уроки проводить, а хтось займається організаційними питаннями. У дітей з такою освітою більше часу залишається на себе, на сім'ю, хобі та друзів

Про преваги альтернативної школи ТРИБУНІ розповіла дитячий психолог та засновниця психологічної майстерні у Кропивницькому Інга Кузнєцова.

«Зараз така ситуація, що близько 70% дітей мають свої особливості у мозковій організації. Є багато дітей чуттєвих, які не можуть працювати у  класі, де навчається 30 дітей. Є діти гіперактивні, яким не підходить звичайне навчання. Є діти, які не можуть довгий час сприймати інформацію слухову. Вони не можуть ходити у звичайну школу. Раніше таких дітей було набагато менше, їм було легше пристосуватися, зараз їм це зробити важче. До нашої майстерні приходять діти з неврозом. Їх у звичайній школі не розуміють, вони не хочуть там навчатися. Це одна з причин, чому є сенс створювати такі маленькі класи, де до дітей буде індивідуальний підхід, де будуть враховуватися їхні особливості. У альтернативній школі часто проводять зустрічі, екскурсії, велику увагу  приділяють мистецтву. Діти починають у такій обстановці краще навчатися. Ця школа покликана навчити дитину працювати самостійно. А я у свою чергу даю рекомендації як це краще зробити.»

З вересня цього року альтернативна школа вже буде набирати учнів на навчання. Записати своїх дітей батьки можуть у приміщенні школи, або зателефонувавши Зої Лебідь.

Прочитано 183 разів