• Головна
  • Політика
  • Чому у Кропивницькому управління транспорту міськради працює не на добробут населення?
Політика Публікації

Чому у Кропивницькому управління транспорту міськради працює не на добробут населення?

Мешканці обласного центру вже давно мали б отримати можливість слідкувати за пересуванням всього громадського транспорту за допомогою смартфона, комп’ютера або системи спеціальних електронного табло. Ще у 2016 році на сесії міської ради був підтриманий  депутатський запит Олександра Цертія щодо обов’язкового встановлення перевізниками GPS-передавачів на всіх маршрутних транспортних засобах з підключенням їх до Єдиної міської системи диспетчеризації з відкритим вільним доступом для контролю їх пересування в режимі реального часу. Якщо автобуси і маршрутки будуть курсувати із запізненнями, то система і мешканці зможуть фіксувати такі порушення, а кількість транспортних засобів перевізників на окремих маршрутах стане очевидною і зможе контролюватись у вечірні години та вихідні дні – коли на роботу перевізників надходить найбільше скарг і нарікань.

До того ж, якби можна було відслідковувати рух всього громадського транспорту в режимі Online – це  позбавило б містян незручностей, пов’язаних з постійним очікуванням транспорту. Особливо плачевною ситуація стає у вечірні години, коли люди на зупинках вагаються – йти їм пішки чи викликaти тaксі – не маючи достовірної інформації відносно того, буде громадський транспорт, чи ні.

Прикро, але зараз містяни можуть контролювати за допомогою відкритого сервісу «EasyWay» лише рух комунального транспорту – до того ж, не в повному обсязі та з постійними перебоями.

Спробуємо за допомогою хронологічного аналізу розібратись, що було зроблено в цьому напрямку з 2016 року і чому система з відкритим вільним доступом до моніторингу руху всього громадського транспорту в реальному часі так і не запрацювала в нашому місті.

26 липня 2016 року – сесія міської ради підтримала депутатський запит Олександра Цертія щодо обов’язкового встановлення перевізниками GPS-передавачів на всіх маршрутних транспортних засобах з підключенням їх до Єдиної міської системи диспетчеризації з відкритим вільним доступом для контролю їх пересування в режимі реального часу. Відповідні пункти були внесені в Програму розвитку міського пасажирського транспорту та зв’язку на 2016, 2017 та 2018 роки.

16 лютого 2017 року – Виконавчий комітет піднімає тариф до 4,5грн. на перевезення приватним перевізникам з відтерміновуванням умов щодо встановлення електронної системи контролю (GPS-передавачів) за роботою міського пасажирського транспорту з підключенням до електронної системи контролю міської диспетчерської служби комунального підприємства «Електротранс» Кіровоградської міської ради до кінця 2017 року. Відповідні проекти рішень були підготовлені Упралінням розвитку транспорту – попри те, що вимоги відносно встановлення перевізниками GPS-передавачів на всіх маршрутних транспортних засобах з підключенням їх до Єдиної міської системи диспетчеризації з відкритим вільним доступом досі, навіть в мінімальному обсязі, виконані ними не були.

21 лютого 2017 року – начальник Управління розвитку транспорту О.Вергун на прес-конференції у міській раді звітує про «перемогу» у боротьбі за дотримання перевізниками інтервалів руху та якості роботи перевізників.  – Система контролю стане тотальною, – запевнив Олександр Вергун. – А трьох зафіксованих порушень буде достатньо, щоб розірвати угоди на право перевезення пасажирів в односторонньому порядку. При цьому не обов’язково фіксувати порушення три дні поспіль: достатньо перевірити дотримання режиму руху зранку, в обід та у вечірній час. Перевізники мають постійно мати на увазі, що їх контролюють щоденно і прискіпливо.

Наразі в редакції немає інформації щодо розірвання угод на право перевезення пасажирів з перевізниками, що не дотримувались інтервалу руху.

15 березня 2017 року  – депутатська більшість Нашого Краю – Рідного Міста – Опозиційного Блоку під тиском громадськості голосують за зареєстрований опозиційними депутатами  проект рішення №961, яким скасовуються рішення Виконкому щодо підвищення тарифів на перевезення до 4,5грн. Громада вимагає не піднімати перевізникам тариф доти, доки вони не підвищать якість перевезень і не почнуть дотримуватись інтервалів та режиму руху на маршрутах.

16 березня 2017 року – начальник управління розвитку транспорту та зв’язку міської ради Олександр Вергун під час наради з перевізниками повідомляє, що зміни в договори з перевізниками щодо підвищення тарифу вже внесені – отже повернути старий тариф можна лише за добровільною згодою конкретних перевізників, або за рішенням суду. Проте до суду Управління так і не звернулося, а задекларований «тотальний контроль» над перевізниками так і не розпочався.

27 квітня 2018 року – Виконавчий комітет знову піднімає тариф на перевезення приватним перевізникам до 5,0 грн. Відповідні проекти рішень були підготовлені Упралінням розвитку транспорту – не зважаючи на те, що якість послуг, що надаються приватними перевізниками так і не покращилась, а вимоги щодо підключення їхніх транспортних засобів до Єдиної міської системи диспетчиризації з відкритим доступом для громади – залишились лише на папері. Традиційно, начальник Управління транспорту Олександр Вергун вчергове обіцяє вирішити проблему із GPS для перевізників та їх моніторингу громадою.

25 липня 2018 року начальник управління транспорту міськради Олександр Вергун під час наради з перевізниками наголосив на тому, що у Кропививницькому всі перевізники, що здійснюють пасажироперевезення в місті, встановили на маршрутки GPS-пристрої – проте вони підключені лише до внутрішніх систем диспетчеризації перевізників, доступу до яких у мешканців міста, звісно ж немає.

6 вересня 2018 року – депутат Олександр Цертій, на восьмому засіданні дванадцятої сесії Міської ради міста Кропивницького сьомого скликання, знову підняв тему наявності GPS-навігації на транспорті приватних підприємців у нашому місті. О.Вергун тоді запевнив, що підприємці вже встановлюють навігацію, а перевізники поступово підключають свої системи (надають доступ) до Єдиної місткої системи диспетчеризації, що дасть змогу у вільному доступі здійснювати контроль за рухом їхніх транспортних засобів. До сьогоднішнього дня ця обіцянка так і не була виконана.

Таким чином, якщо вже всі перевізники встановили GPS, то чому дані утаємничують від населення? Який сенс такого  моніторингу, якщо населення до нього не має доступу?

Приватні перевізники (Трибуні вдалося поспілкуватися із декількома) стверджують, що GPS-трекери вже давно встановлені на маршрутних таксі, а всі дані передаються до управління транспорту. Тож, можливо, Управління  добре знає про всі порушення перевізників, але не реагує на них  – тому і не відкриває систему для вільного моніторингу?

Начальник управління розвитку транспорту та зв’язку Олександр Вергун поспілкуватися з кореспондентом не зміг, посилаючись на неймовірну зайнятість. Хоча в даній ситуації його коментар був би доречний як ніколи.

Тож хто і навіщо гальмує цей процес? Містяни не мають бути заручниками недоопрацювань тих чи інших посадових осіб. В будь-якому разі, вони повинні отримувати якісні послуги. Адже вартість проїзду громадським транспортом має бути рівнозначною якості такого проїзду.

Якщо взяти інші міста України, то там сервіс вільного моніторингу руху громадського транспорту в переважній більшості вже давно доступний.  В цьому легко переконатись, зайшовши на сайт EasyWay.

Отже, історія з GPS моніторингом громадського транспорту в нашому місті – довга і заплутана… А можливо, все набагато простіше? Можливо у Кропивницькому прибуток від перевезення пасажирів ділять між собою фірми певних місцевих депутатів та наближених до виконавчих органів людей? – Тому, швидше за все, Управління розвитку транспорту і зв’язку і блокує можливість вільного моніторингу для громади?

Це питання залишається відкритим, але Трибуна має надію, що все вирішиться найближчим часом і мешканці Кропивницького зможуть, нарешті, у вільному доступі відслідковувати рух всього громадського транспорту в нашому місті.

Схожі новини

Чому місцева влада Кропивницького зволікає з наданням дозволів на встановлення автономного опалення?

Кропивницький: будівництво дороги в мікрорайоні Новомиколаївки припинилося

У Кропивницькому гальмують процес фінансової підтримки органів самоорганізаціі населення